آنلاین تعویض

از کجا بفهمیم روغن‌موتور اصل است؟

male avatar

مدیریت سایت

از کجا بفهمیم روغن‌موتور اصل است؟

از کجا بفهمیم روغن‌موتور اصل است یا تقلبی؟

روغن‌موتور نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب موتور ماشین دارد. یک روغن‌موتور اصل با ویژگی‌های استاندارد و مرغوب، باعث روان شدن تجهیزات موتور شده و از استهلاک و عدم برخورد و سایش قطعات جلوگیری می‌کند. همین تور باعث خنک شدن قطعات موتور و رفع حرارت ناشی از احتراق سوخت در سیلندر و حفاظت از موتور در برابر آلاینده‌های مختلف، ازجمله وظایف روغن‌موتور به شمار می‌آید.

در این میان پیدا کردن روغن‌موتور اصل و باکیفیت برای رانندگان تبدیل به یک دغدغه شده. تشخیص روغن‌موتور اصل از تقلبی، می‌تواند یک چالش برای رانندگان باشد. اما در ادامه ما شمارا با راهکاری تشخیص روغن اصل آشنا می‌کنیم.

راهکارهای تشخیص روغن اصل:

قبل از خرید روغن‌موتور، با بررسی نکات زیر می‌توانید به تقلبی یا اصل بودن روغن‌موتور پی ببرید.

قیمت روغن‌موتور

اگر در هنگام خرید یک روغن‌موتور خاص یا برند مشهور باقیمت پایین‌تر از قیمت متوسط بازار روبرو شدید بدانید که شما با روغن‌موتور تقلبی سروکار دارید. اگر هزینه زیادی برای روغن‌موتور اصل پرداخت کنید، ارزش دارد. چون باعث جلوگیری از هزینه‌های سنگین که باید برای تعمیر موتور و قطعات آن پرداخت کنید را می‌گیرد.

ظاهر و اطلاعات قوطی روغن‌موتور

اگر مشاهده کردید که روی ظرف روغن‌موتور، خط و خش است یا هرگونه حالت غیرعادی دارد به آن شک کنید چون افرادی هستند که از ظرف‌های خالی روغن‌موتورهای معروف استفاده می‌کنند و آن‌ها را با روغن‌های تقلبی پر می‌کنند.

دقت کنید نوشته‌های عجیبی روی ظرف روغن‌موتور وجود نداشته باشد. دقت کنید که برچسب‌ها با موارد اصلی مطابقت داشته باشند و فونت نوشتاری آن‌ها و تاریخ، شماره‌سریال، بارکد و لوگوی محصول را مورد برسی قرار بدهید.

دقت به رنگ، شفافیت و بوی روغن‌موتور

روغن‌موتور اصل باید بی بود باشد. اگر موقع باز کردن در قوطی روغن بوی تندی احساس کردید مطمئن باشید روغن‌موتور تقلبی است.

روغن‌موتور اصل کاملاً شفاف است و رنگ زرد و عسلی دارد.رنگ‌روغن عامل تعیین‌کننده‌ای است به‌خصوص بعد از باز شدن بسته‌بندی بهتر است مقداری از آن را در یک ظرف شفاف بریزید و در نور خورشید نگه‌دارید اگر رنگ تیره و سیاه را مشاهده می‌کنید بدانید که آن روغن تقلبی است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگزارید