آنلاین تعویض

چگونه روغن‌موتور ماشین را در منزل تعویض کنیم؟

male avatar

مدیریت سایت

چگونه روغن‌موتور ماشین را در منزل تعویض کنیم؟

مراحل تعویض روغن در منزل

بعضی از افراد از نکات و مراحل مهم تعویض روغن‌موتور آگاه نیستند و دست به تعویض روغن‌موتور خود می‌کنند که منجرب می‌شود برخی از مراحل آن را اشتباه انجام دهند و به مشکل جدی برخورد بکنند. یس با ما همراه باشید تا در تعویض روغن‌موتور خودروی خود دچار مشکل نشوید.

ابزار لازم برای تعویض روغن‌موتور:

  • دستکش
  • قیف
  • جک
  • آچار فیلتر روغن
  • واشر
  • فیلتر روغن نو
  • ظرف تخلیه روغن

مراحل تعویض روغن‌موتور:

خودروی را در یک زمین صاف و بدون شیب پارک کنید

شما باید خودروی خود را در یک زمین صاف پارک کنید زیرا باید با جک خودروی خود را بالا بکشید و این کار در زمین شیب‌دار بسیار خطرناک و دشوار است. بهتر است بگزارید موتور خودرو خنک شود تا روغن‌موتور داخل آن داغ نباشد در غیر این صورت این کار خطرناک است.

با جک، خودرو را بالا بکشید

با استفاده از یک جک قدرتمند خودروی خود را به‌قدر کافی بالا بکشید. شما باید به زیر خودرو بروید پس باید فضای کافی برای رفتن به زیر خودرو داشته باشید.

تخلیه روغن‌موتور قدیمی

در زیر خودرو، پیچ تخلیه‌ای وجود دارد که با باز کردن آن روغن‌موتور خودرو تخلیه می‌شود. یک ظرف زیر آن قرار بدید و پیچ را بازکنید و صبر کنید تا روغن به‌صورت کامل تخلیه شود. بهتر است قبل از باز کردن پیچ دستکش دستتان کنید تا احتمال خطر و کثیفی را به حداقل برسانید.حواستان باشد که اگر واشر پیچ روغن‌موتور پوسیدگی دارد آن را تعویض کنید. زیرا واشر پیچ تخلیه روغن‌موتور قطعه‌ای بسیار مهمی است و در صورت پوسیدگی، امکان نشت روغن‌موتور وجود دارد.پس از تخلیه روغن‌موتور به‌صورت کامل پیچ تخلیه را ببندید.

فیلتر روغن را تعویض کنید

شما می‌توانید فیلتر روغن را در داخل کاپوت خودرو ببینید. با استفاده از آچار فیلتر روغن آن را بازکنید. آن را دور بیندازید و فیلتر روغن جدید را جایگزین کنید.

روغن‌موتور نو را داخل موتور بریزید

در قسمت کاپوت بخش کناری موتور خودرو، محلی وجود دارد برای ریختن روغن‌موتور که دارای درپوش است. درپوش را بازکنید و قیف نسبتاً بزرگی را در آن قرار دهید. سپس در روغن‌موتور جدید را بازکنید و آن را درون قیف بریزید و درپوش را ببندید. در آخر بهتر است خوب پیچ تخلیه روغن‌موتور و قسمت فیلتر روغن را چک کنید تا نشتی نداشته باشد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگزارید